Senior Client Executive till Aros Kapital!

Tillsvidare
Privat sektor
Marknadsföring/Försäljning
PlatsGöteborg
Antal tjänster1
Tillträdeomgående/enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag2025-03-23

Senior Client Executive till Aros Kapital!

Är du en person som drivs av att hitta nya affärsmöjligheter och ser värdet i att sätta kunden i fokus? Letar du efter en arbetsplats där du får ta stort ansvar och där din insats gör skillnad? Då kan det här vara rollen för dig! Sedan 2004 har Aros Kapital varit en ledande aktör inom företagsfinansiering. Vi erbjuder våra kunder finansiella lösningar inom fakturaköp, företagslån, fastighetslån och inlåning. Genom egenbyggda IT-system, personlig service och effektiva processer hjälper vi våra kunder kan få möjlighet att växa och bygga vidare på sina framgångssagor! Aros Kapital är ett kreditmarknadsbolag som ägs av Mellby Gård. Idag består Aros Kapital av cirka 110 medarbetare fördelade på våra kontor i Göteborg, Stockholm, Oslo och London, med huvudkontoret beläget i Göteborg. På Aros Kapital arbetar vi efter värderingarna professionalism, engagemang, entreprenörskap och gemenskap – något som skapar en företagskultur som bidrar till framgång.   Om rollen Vi söker nu en Senior Client Executive till vårt affärsområde Real Estate. I rollen som Senior Client Executive jobbar du både aktivt med att identifiera och uppsöka nya affärer samt förvaltar befintlig kundstock. Ditt sätt i att paketera och representera våra tjänster till små och medelstora aktörer inom primärt fastighetsbranschen, blir avgörande för att bygga vidare på kundrelationen. Hos oss driver du affären från A-Ö vilket innebär att du även analyserar, administrerar samt föredrar affärsmöjligheten i processens olika beslutsinstanser. Som Senior Client Executive blir du en viktig spelare i vårt dedikerade säljteam och arbetar tätt tillsammans med både Client Executives, Credit Analysts, och andra stödfunktioner för att hitta de bästa lösningarna för våra kunder.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Bygga och utveckla nya kundrelationer samt utveckla befintliga affärsrelationer. Ansvara för onboarding, kredithantering och årliga kreditgenomgångar. Offert-, prissättnings- och avtalshantering i samarbete med interna stödfunktioner. Presentera affärsförslag och driva affärer genom beslutsprocesser. Aktivt delta i nätverksaktiviteter och kundevent för att bygga starka affärsrelationer. Administrativt arbete såsom upprätta Kredit-PM, kreditbedömningar och föredra ärenden i kreditkommitté. Stötta och guida kollegor i affärsrelaterade frågor och ärenden. Efterleva ett gott affärsmannaskap och säkerställa att man följer både interna och externa regelverk kopplat till kreditgivning.   Vem är du? Vi söker dig som har en stark förtroendeingivande förmåga och som är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Som person är du professionell och engagerad och triggas av att jobba mot uppsatta mål. Eftersom du både jobbar i team och individuellt är det viktigt att du har en prestigelöshet och ser ett värde i att hjälpa kollegor i affärsrelaterade frågor. För att lyckas i rollen behöver du vara nyfiken, lösningsorienterad och ivrig på att ro affärer i hamn – utan att tumma på noggrannhet och kvalité.   Vi ser gärna att du har: Kandidatexamen inom företagsekonomi eller annan motsvarande utbildning. Minst fem års erfarenhet av fastighetsfinansiering inom bank och finans, där det är meriterande med erfarenhet från nischbank. Mycket god förmåga att arbeta strukturerat, analytiskt och kommunikativt, både i tal och i skrift (både på svenska och engelska).   Vad erbjuder vi dig? Hos Aros Kapital blir du en del av en växande, snabbrörlig organisation där innovation och entreprenörskap uppmuntras. Vi erbjuder dig en anställning i en spännande och expansiv miljö med drivna och engagerade kollegor, utmanande arbetsuppgifter som varvas med aktiviteter och en schysst företagskultur. Med stabila ägare i grunden, skapar vi utrymme för både din och bolagets utveckling. Förutom att vi sitter i moderna och centralt kontor erbjuder vi även privat sjukvårdsförsäkring, tjänstepension, frukost på kontoret, ett generöst friskvårdsbidrag samt utökad föräldralön.   Bra att veta Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetsplats: Gårda Vesta, Vestagatan 6, Göteborg.   Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Tania Benitez på tania.benitez@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Redo att ta nästa steg i din karriär? Vi ser fram emot att höra från dig!
Tania Benitez

Tania Benitez

Affärsområdeschef

Tania Benitez brinner för att hitta den perfekta matchen i både rekrytering och bemanning. Ta gärna kontakt med Tania

Relaterade jobb

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för inspiration och värdefulla tips samt nyheter om vad som är på gång på arbetsmarknaden.

Vad passar bäst in på dig?

Vi hjälper företag att växa och ger människor arbete och möjligheter att utvecklas.

© Copyright 2025 OnePartnerGroup